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Configuration des canaux

1. agents.conf

Ce fichier permet la configuration des postes d’opérateurs de centre d’appel : les agents. Voir le chapitre Implémentation d’un centre d’appels. La section [general] permet de spécifier qu’un agent peut être de type persistant, c’est-à-dire stocké dans la base de données locale à Asterisk (AstDB) et toujours présent même après un redémarrage d’Asterisk. Les agents sont définis dans la section [agents].

[general]
;
; Define whether callbacklogins should be stored in astdb for
; persistence. Persistent logins will be reloaded after
; Asterisk restarts.
;
persistentagents=yes
;
; Agent configuration
;
;
[agents]
;
; Define autologoff times if appropriate.  This is how long
; the phone has to ring with no answer before the agent is
; automatically logged off (in seconds)
;
;autologoff=15
;
; Define ackcall to require an acknowledgement by ’#’ when
; an agent logs in using agentcallbacklogin.  Default is "no".
;
;ackcall=no
;
; Define wrapuptime.  This is the minimum amount of time when
; after disconnecting before the caller can receive a new call
; note this is in milliseconds.
;
;wrapuptime=5000
;
; Define the default musiconhold for agents
; musiconhold => music_class
;
;musiconhold => default
;
; Define updatecdr. This is whether or not to change the source
; channel in the CDR record for this call to agent/agent_id so
; that we know which agent generates the call
;
;updatecdr=no ...